Gci logo

Memorado heeft het "Global Cognition Initiative" (GCI) geïnitieerd om de menselijke cognitieve vaardigheden beter te gaan begrijpen

Over

Het begrip van menselijke cognitieve vaardigheden bevorderen

Het Global Cognition Initiative (GCI)

is een opensource samenwerkingsproject op het gebied van onderzoek. De eigen wetenschappers van Memorado werken hierin samen met wetenschappers, onderzoekers, artsen en onderwijzers uit de hele wereld die geïnteresseerd zijn in cognitief onderzoek.

PD Dr. Strobach en Prof. Dr. Huestegge

van de Universiteit van Hagen / Humboldt-Universiteit van Berlijn en de Universiteit van Wuerzburg zijn twee van de wetenschappers die op dit moment samenwerken met Memorado. Wij zijn gefocust op onderzoek en willen graag dat u bij ons zich aansluit om een sterke onderzoeksgemeenschap op te bouwen.

Scientists

Uw voordelen als onderzoeker:

  • Gratis toegang tot het Memorado trainingsprogramma
  • Gratis gebruik van diepgaande analytische gereedschappen
  • Toegang tot geanonimiseerde data en statistieken over
    • spellen en trainingsprestaties
      • In uiteenlopende cognitieve taken
      • Op uiteenlopende momenten van de dag
      • Op gestratificeerde betrokkenheidsniveaus
      • Voor verschillende leeftijdsgroepen
      • Per geslacht
    • Longitudinale gegevens over gebruikersvooruitgang

Onderzoekers uit de hele wereld

hebben zich aangesloten bij GCI om in samenwerking met Memorado wetenschappelijke studies uit te voeren op het gebied van cognitie. Bent u ook geïnteresseerd? Neem dan gerust contact met ons op.

De grondslag van breintraining

Voortbouwen op inzichten uit het beste onderzoek

Dr. Susanne Jaeggi

Enorme vooruitgang op het gebied van vloeibare intelligentie

In dit artikel presenteren dr. Susanne Jaeggi en haar collega's het bewijs dat training van uw werkgeheugen de vloeibare intelligentie vergroot. Dit betekent dat de verbeteringen niet alleen de specifieke, getrainde taak betreffen, maar ook waarneembaar zijn bij andere taken. Vóór de publicatie van dit onderzoek geloofde men dat intelligentie niet kon worden getraind maar een genetisch vaststaand gegeven was. Vloeibare intelligentie is belangrijk voor diverse cognitieve taken maar ook voor het leerproces.


Titel: Improving fluid intelligence with training on working memory

Onderzoekers: Susanne Jaeggi, Martin Buschkuehl, John Jonides, Walter Perring

University of Michigan: Cognitive Neuroimaging Labs

Gepubliceerd in: Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America, PNAS2008105(19)6829-6833

Bron: http://www.pnas.org/content/105/19/6829

Prof. Dr. Lindenberger

Vooruitgang bij alle soorten cognitieve vaardigheden

Deze studie is uitgevoerd door het Max Planck Instituut in samenwerking met de Humboldt Universiteit in Berlijn. 101 jonge volwassenen en 103 senioren zijn gevolgd, terwijl zij gedurende 100 dagen deelnamen aan een dagelijks breintrainingsprogramma. De onderzoekers stelden niet alleen vooruitgang vast bij de individuele oefeningen, maar de deelnemers boekten ook vooruitgang met betrekking tot hun algemene cognitieve vaardigheden. Dit betekent dat de deelnemers vooruitgingen in taken die niet gerelateerd waren aan de oefeningen uit het programma.


Titel: Keeping It Steady

Onderzoekers: F. Schmiedek, M. Lövdén, U. Lindenberger

Gepubliceerd in: Psychological Science

Bron: http://pss.sagepub.com/content/24/9/1747

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met het Wetenschappelijk Team van Memorado: science@memorado.com

Onze onderzoeken


Huidig onderzoek: Cognitief gedrag in relatie tot het tijdstip op de dag

Ons Wetenschappelijk Team heeft de trainingsgewoonten van onze gebruikers geanalyseerd, om vast te stellen op welk tijdstip ze bij voorkeur trainen en op welk tijdstip ze het best presteren. Deze studie onderzoekt ook of verschillende typen taken een verschillend prestatiepatroon te zien geven. Wilt u betrokken zijn bij het onderzoeksprogramma van Memorado, of wilt u meer weten, neem dan contact op met: science@memorado.com


Achtergrond


Methoden

  • De deelnemers die zijn geselecteerd voor deze analyse zijn 18 jaar of ouder.
  • Er zijn alleen deelnemers geselecteerd uit Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland vanwege de verschillen in tijdzone met andere landen.
  • Er is een reeks van 20 oefeningen gekozen, die alle aspecten van breintraining afdekken.

Game1 Game2 Game3 Game4


Samenvatting

Wanneer worden de spellen het vaakst gespeeld?
Geheugen
Frequency memory
Snelheid
Frequency speed
Reactie
Frequency reaction
Concentratie
Frequency concentration
Logica
Frequency logic

Het grootste verschil tussen 8 uur en 20 uur is 2,3% (concentratie). Er zijn twee duidelijke pieken rond 9 uur en 16 uur.

Wanneer presteren deelnemers het best?
Geheugen
Performance memory
Snelheid
Performance speed
Reactie
Performance reaction
Concentratie
Performance concentration
Logica
Performance logic

Discussie

Er is een aantal aspecten dat nader onderzoek behoeft. Verschillen de populariteit of de spelscores tussen de verschillende leeftijdsgroepen of geslachten? Op welk tijdstip van de dag verbetert de gebruiker zich het meest en doen deze verbeteringen zich ook voor bij taken die niet getraind zijn?

Referenties

  • Kyriacou, C. P., & Hastings, M. H. (2010). Circadian clocks : genes , sleep , and cognition. Trends in Cognitive Sciences, 14(6), 259–267.
  • Wyatt, J. K., Cecco, A. R., Czeisler, C. A., Dijk, D., Wyatt, J. K., Cecco, A. R., Czeisler, C. A., et al. (1999). Circadian temperature and melatonin rhythms , sleep , and neurobehavioral function in humans living on a 20-h day. American Journal of Physiology, 277, R1152–1163.