Memorado heeft het "Global Cognition Initiative" (GCI) geïnitieerd om de menselijke cognitieve vaardigheden beter te gaan begrijpen
Het begrip van menselijke cognitieve vaardigheden bevorderen
is een opensource samenwerkingsproject op het gebied van onderzoek. De eigen wetenschappers van Memorado werken hierin samen met wetenschappers, onderzoekers, artsen en onderwijzers uit de hele wereld die geïnteresseerd zijn in cognitief onderzoek.
van de Universiteit van Hagen / Humboldt-Universiteit van Berlijn en de Universiteit van Wuerzburg zijn twee van de wetenschappers die op dit moment samenwerken met Memorado. Wij zijn gefocust op onderzoek en willen graag dat u bij ons zich aansluit om een sterke onderzoeksgemeenschap op te bouwen.
hebben zich aangesloten bij GCI om in samenwerking met Memorado wetenschappelijke studies uit te voeren op het gebied van cognitie. Bent u ook geïnteresseerd? Neem dan gerust contact met ons op.
Voortbouwen op inzichten uit het beste onderzoek
In dit artikel presenteren dr. Susanne Jaeggi en haar collega's het bewijs dat training van uw werkgeheugen de vloeibare intelligentie vergroot. Dit betekent dat de verbeteringen niet alleen de specifieke, getrainde taak betreffen, maar ook waarneembaar zijn bij andere taken. Vóór de publicatie van dit onderzoek geloofde men dat intelligentie niet kon worden getraind maar een genetisch vaststaand gegeven was. Vloeibare intelligentie is belangrijk voor diverse cognitieve taken maar ook voor het leerproces.
Titel: Improving fluid intelligence with training on working memory
Onderzoekers: Susanne Jaeggi, Martin Buschkuehl, John Jonides, Walter Perring
University of Michigan: Cognitive Neuroimaging Labs
Gepubliceerd in: Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America, PNAS2008105(19)6829-6833
Deze studie is uitgevoerd door het Max Planck Instituut in samenwerking met de Humboldt Universiteit in Berlijn. 101 jonge volwassenen en 103 senioren zijn gevolgd, terwijl zij gedurende 100 dagen deelnamen aan een dagelijks breintrainingsprogramma. De onderzoekers stelden niet alleen vooruitgang vast bij de individuele oefeningen, maar de deelnemers boekten ook vooruitgang met betrekking tot hun algemene cognitieve vaardigheden. Dit betekent dat de deelnemers vooruitgingen in taken die niet gerelateerd waren aan de oefeningen uit het programma.
Titel: Keeping It Steady
Onderzoekers: F. Schmiedek, M. Lövdén, U. Lindenberger
Gepubliceerd in: Psychological Science
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met het Wetenschappelijk Team van Memorado: science@memorado.com
Ons Wetenschappelijk Team heeft de trainingsgewoonten van onze gebruikers geanalyseerd, om vast te stellen op welk tijdstip ze bij voorkeur trainen en op welk tijdstip ze het best presteren. Deze studie onderzoekt ook of verschillende typen taken een verschillend prestatiepatroon te zien geven. Wilt u betrokken zijn bij het onderzoeksprogramma van Memorado, of wilt u meer weten, neem dan contact op met: science@memorado.com
Het grootste verschil tussen 8 uur en 20 uur is 2,3% (concentratie). Er zijn twee duidelijke pieken rond 9 uur en 16 uur.
Er is een aantal aspecten dat nader onderzoek behoeft. Verschillen de populariteit of de spelscores tussen de verschillende leeftijdsgroepen of geslachten? Op welk tijdstip van de dag verbetert de gebruiker zich het meest en doen deze verbeteringen zich ook voor bij taken die niet getraind zijn?